A szekció annak a nyolcdimenziós térnek a kidolgozásával foglalkozott, amely meghatározza a neurotechnológia jelenlegi és jövőbeli kutatásának, oktatásának és alkalmazásának kereteit.
A Radboud Egyetem munkatársait és hallgatói közösen vettek részt a NeurotechEU programjainak meghatározásában és fejlesztésében. Ennek eredményeként konkrét ötletek születtek, arról, hogy a tanárok és hallgatók mit tartanak fontosnak a NeurotechEU számára, mi hiányzik a jelenlegi oktatási kínálatból a fiatal kutatók szakterületükön történő képzéséhez, és milyen infrastruktúra szükséges ennek hatékony megvalósításához.
A Donders Institute for Brain, Cognition and Behavior egy világszínvonalú kutatóközpont, amelynek célja az emberi megismerés és viselkedés mechanikai alapjainak megértése az egészséggel és a betegségekkel kapcsolatban. Az intézet több száz nemzetközi kutatónak ad otthont, akik mindannyian arra törekszenek, hogy kutatók által vezérelt kutatásokon keresztül hozzájáruljanak az agy-, kognitív- és viselkedéstudományok haladásához, valamint az e területen elért eredmények alkalmazásával fejlesszék az egészségügyet, az oktatást és a technológiát.